«Карта стейкхолдерів як інструмент для виявлення та структуризації всіх залучених сторін проєкту» — такою стала тема чергового онлайн-воркшопу для лідерів організацій громадянського суспільства з 7 областей. До заходу долучилися представники Львівщини, Полтавщини, Одещини, Житомирщини, Рівненщини, Закарпаття та Волині.
Захід відбувся у межах проєкту «Розвиток спроможностей місцевих громадських організацій у воєнний час за допомогою пакету тренінгів з підготовки та відновлення», який реалізує ГО «Подільська агенція регіонального розвитку» за підтримки Проєкту USAID.
Тренеркою воркшопу стала master ТОР-facilitator, консультантка зі стратегічного розвитку та супроводу організацій, тренерка з фасилітаційних навичок Ольга Гулая.
«Інструмент "карта стейкхолдерів" — це про тих людей, котрі допомагають у реалізації проєкту, зацікавлені в ньому, а також усіх тих людей, структур та інституцій, в яких можете бути зацікавлені ви. Цей інструмент потрібен для того, щоб правильно розподілити стейкхолдерів, навчитися правильно комунікувати з ними, й перетворити ці комунікаційні потоки у план дій», — розповіла пані Ольга.
Також експертка розповіла принципи створення карти стейкхолдерів, та про рівні, з яких вона складається:
- Найперший — це ядро, яке складає команда, яка реалізує проєкт.
- Другий — рівень залученості — це ті люди, котрі безпосередньо дотичні до проєкту.
- Третій рівень — рівень підтримки — це ті, хто буде залучений до проєкту час від часу, може надавати фінансову допомогу, приміщення для проведення заходів, допомагати розробляти рекламу тощо.
- Четвертий — рівень поінформованості — всі ті, кого точно варто поінформувати про проєкт; вони не залучені до нього безпосередньо, не надають підтримку, але, якщо не будуть знати про проєкт, можуть прямо чи опосередковано нашкодити.
Карта стейкхолдерів має сектори, які складають бізнес, волонтери, держоргани, місцева спільнота та громадські активісти, розповіла експертка. Стейкхолдерами можуть бути окремі люди, організації, інститути тощо.
За словами експертки, ключове запитання під час створення карти стейкхолдерів має бути таким: «Які люди з усіх секторів зацікавлені у результатах нашого проєкту?».
Для правильної та ефективної роботи з картою експертка радить визначити одну або кількох людей з команди, які відповідатимуть за комунікацію з певними стейкхолдерами.
Для практичного опрацювання отриманих знань під час воркшопу учасники також попрацювали в командах, кожна з яким займалася заповненням своєї карти стейкхолдерів.
Захід організований Громадською організацією «Подільська агенція регіонального розвитку» в рамках грантового проєкту «Розвиток спроможностей місцевих громадських організацій у воєнний час за допомогою пакету тренінгів з підготовки та відновлення», та став можливим завдяки Агентству США з міжнародного розвитку (USAID) та щирій підтримці американського народу через Проєкт USAID «ГОВЕРЛА». Зміст заходу не обов’язково відображає погляди USAID та Уряду США.