Головна / Новини / У Києві відбулася дводенна конференція під назвою «ТехКемп Київ»

У Києві відбулася дводенна конференція під назвою «ТехКемп Київ»

25/09/2012

12-13 вересня в м. Києві відбулася дводенна конференція під назвою «ТехКемп Київ» в рамках ініціативи Держсекретаря США Гілларі Клінтон «Громадянське суспільство 2.0.», що спрямована на підвищення цифрової грамотності у громадянському суспільстві шляхом проведення дводенних інтерактивних тренінгів. Держдепартамент США провів уже 12 аналогічних заходів по всьому світу, у яких взяли участь близько тисячі учасників. ТехКемп Київ був організований за сприяння Держдепартаменту США та Відділу преси, освіти та культури Посольства США в Києві.

Основною метою заходу було об’єднати ІТ-професіоналів з України, США, Білорусі з представниками освіти, соціальних медіа, громадських організацій, щоб спільними зусиллями знайти недорогі та водночас ефективні способи розв’язання соціальних проблем шляхом використання сучасних технологій. Загалом в конференції ТехКемп взяли участь понад 100 осіб.

Відкривали цю грандіозну подію Марина Саприкіна, голова правління центру «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності» (Україна) та Ноель Діковер, керівник проекту «Цивільне суспільство 2.0 ТехКемп» (Держдепартамент Сполучених Штатів Америки). З вітальним словом виступити посол США Джон Ф.Теффт, старший радник з інновацій Держдепартаменту США Алекс Росс, співзасновник онлайн-руху «Coin a Chance!» Хенні Касумаваті.

Початок ТехКемпу виявився досить динамічним та інтригуючим, і якщо хтось думав, що йому вдасться просто прослухати курс лекцій чи посидіти непомітно в куточку, то він глибоко помилявся. Активна участь всіх присутніх розпочалася просто в залі. Ведучі ставили учасникам питання (чи може бути громадська організація впливовою без грошей, чи можуть вплинути технології на рівень корупції в країні тощо), а ті, в свою чергу, розходились у різні боки зали залежно від своєї позиції («так», «ні» або «і так, і ні»), після чого гаряче дискутували та відстоювали власну думку.

Далі конференція відбувалася у формі тренінгів. Загалом діяло 16 секцій, кожен з присутніх мав змогу взяти участь у чотирьох – 3 в перший день та 1 в наступний день. Щоб слухачам легше було визначитися, а це й справді було непросто, перед початком занять було організовано бліц-презентації, під час яких тренери розповідали, про що ж саме буде йти мова під час їхніх тренінгів.

Після цього учасники розділились за обраними секціями, щоб працювати над тими напрямками, які були для них найбільш цікаві. Спробуймо зазирнути за лаштунки кожного з них та зрозуміти, про які саме технології йшла мова..

Нейт Сміт, дослідник та спеціаліст у галузі візуалізації даних в компанії Development Seed, розповів про MapBox – платформу для розробки та розміщення якісних інтерактивних карт для Інтернету та мобільних додатків, за допомогою яких можна візуалізувати та ефективніше працювати з наявною інформацією.

Меррілл Бет Фергюсон, яка спеціалізується на створенні інтернет-компаній та ЗМІ, розповіла про можливості соціальної мережі Pinterest, яка оперує лише картинками і покликана візуалізувати та розповсюдити інформацію про певну організацію, її заходи, зацікавити користувачів та привести до потрібної платформи.

На тренінгах Хенні Касумаваті, фахівця у сфері комунікацій та зв’язків з громадськістю, було показано, як правильно використовувати прості інструменти Facebook, Twitter та блог на спеціально створеному сайті для більш швидкого та ефективного краудсорсінгу та краудфандингу (пошуку фінансових та людських ресурсів для підтримки проектів, організацій, людей, які потребують допомоги).

Тревол Ноблич, керівник проекту FrontlineSMS та відповідальний за розвиток комунікаційних інструментів для збору новин для журналістів по всьому світу, ознайомив учасників занять з можливостями програмної платформи FrontlineSMS, що дозволяє здійснювати двосторонній обмін текстовими повідомленнями між користувачами за допомогою мобільних мереж без підключення до Інтернету, що особливо важливо для віддалених територій, де Інтернет-зв’язок відсутній або працює не на повну потужність.

Треніг Володимира Гребьонкіна, фахівця з цифрових технологій та з’язків з громадськістю, виявився надзвичайно цікавим та корисним для тих слухачів, які бажали навчитися професійній зйомці та основам якісного монтажу відеороликів і дізнатися про приховані можливості YouTube.

Вейн Мосес Беркі, засновник Open Forum Foundation у Вашингтоні, розповів, як правильно обрати інструмент онлайн-просування чи роботи в оффлайн для підвищення ефективності діяльності організації.

Жозефін Дорадо, соціальний підприємець, стратег, продюсер та викладач, яка працює з інноваціями в сфері гібридних онлайн-просторів, показала, як можна поєднати реальну й віртуальну реальність та використовувати онлайн-ігри для вирішення багатьох соціальних проблем у сфері освіти, медицини, молодіжної політики тощо.

На семінарах Анжели Одур, розробника програмного забезпечення з Найробі (Кенія) всі бажаючі змогли дізнатися про безкоштовну платформу з відкритим кодом Ushahidi, покликану спростити збір, обробку та візуалізацію необхідних даних на карті.

Наталія Мірошниченко, представник першої справді громадської установи на півдні України, розповіла, як швидко та якісно створювати, рекламувати, підтримувати та поширювати власний блог.

Артур Кочарян, координатор програм компанії Microsoft – «Школи - новатори» та «Онляндія – безпека дітей в Інтернеті» – ознайомив учасників з основами безпечної роботи в мережі Інтернет, з тими ризиками, які чекають користувачів мережі, та можливостями їх уникнення.

Під час майстер-класів Олександра Елькіна, заступника директора з освітніх ініціатив ТОВ «Стелла Сістемз», та Марини Пащенко, менеджера з адміністративної роботи, всі бажаючі змогли дізнатися, як створити власний безкоштовний сайт на базі всеукраїнської освітньої платформи «EDUkIT» та досить легко працювати з ним надалі, наповнюючи новою інформацією.

Джефф Каплан, консультант з питань управління, розповів про додатки з відкритими даними, які можуть бути надзвичайно корисні для побудови громадянського суспільства.

Тренінги Станіслава Шумлянського, керівника проектів Молодіжного інноваційного центру «Медіа-М», засновника та керівника інтернет-радіостанції «Хвиля» української музики «Молоде радіо», були присвячені створенню громадських підкастів: що це таке, як їх створювати, публікувати та просувати за допомогою соціальних мереж.

Елізабет Ліндер, Державний радник Європи, Середнього Сходу і регіонів Африки, говорила про приховані можливості Facebook – як можна, використовуючи сторінки, групи, підписки на Facebook, розширити власну аудиторію.

Тренінги Саманти Беррі, кореспондента ВВС World News та медіа-тренера в BBC Media Action, були присвячені проблемі розвитку мультиплатформної журналістики на основі різноманітних онлайн- та оффлайн-технологій, у тому числі найбільш доступних, таких як Twitter, Facebook, Storify та мобільні технології.

Фахівець в галузі громадянського суспільства, член команди тренерів Digital Security School Микола Кванталіані навчав, як правильно захистити в Інтернеті власні дані та важливу інформацію.

Вкінці першого дня конференції учасники кожної групи сформували по одній проблемі, яка, на їх погляд, є надзвичайно важливою в сучасному суспільстві і яка може бути вирішена за допомогою інновацій, та представили її до уваги всіх учасників на загальному зібранні. Загалом було визначено 26 питань, зокрема: як перевести цільову аудиторію з онлайну в офлайн, як зменшити негативний вплив реклами тютюну та алкогольних виробів на молодь за допомогою новітніх технологій, як підтримувати зв’язок з цільовою аудиторією протягом 24 годин на добу, як боротися з проблемою ВІЛ/СНІД, застосовуючи ігрові технології, як збирати інформацію про стихійні сміттєзвалища за допомогою геоінформаційних карт, як розвивати благодійництво в Україні та багато інших.

Ввечері учасники ТехКемпу були запрошені до Мистецького Арсеналу, де, в рамках Інноваційної програми розвитку для дітей та молоді, втілюється унікальний освітній проект SPARK!LAB – лабораторія для справжніх винахідників!

На початку другого дня ТехКемпу кожен учасник мав визначитися, яка проблема з тих, що були сформовані напередодні, йому найбільш близька та цікава, і записатися у відповідну секцію.

Протягом майже усього дня учасники працювали над обраними темами, кожен мав змогу висловити власну думку, зробити свій внесок у вирішення певної проблеми, учасники були активні, багато дискутували та намагалися знайти спільне рішення. Головне, що ніхто не залишився байдужим і думку кожного було почуто.

Результати мозкового штурму були презентовані кожною групою на загальному зібранні на розгляд всіх учасників Техкемпу, тож кожен зміг не лише попрацювати над обраним питанням, а й збагатитись цікавими ідеями з презентацій своїх колег.

Закінчився цей цікавий та плідний день ярмарком ресурсів, де можна було ознайомитися з програмами таких компаній та організацій, як Microsoft, Bibliomist, Українська Біржа Благодійності тощо, а під час банкету учасники ТехКемпу мали змогу ще раз поспілкуватися в неформальній обстановці, обмінятися контактами, думками та ідеями.

Два дні ТехКемпу Київ були надзвичайно насиченими та цікавими, тому промайнули дуже швидко. Учасники ТехКемпу переконались, що використання інноваційних технологій дає змогу вирішити більш ефективно цілу низку проблем, досягти значно більших результатів, і навпаки - незнання сучасних технологічних засобів відкидає будь-яку організацію на декілька кроків назад. Кожен учасник, безперечно, отримав багато нових знань та цікавої інформації, з’явилися нові ідеї, нові друзі та величезне бажання рухатися вперед, діяти, творити, втілювати в життя власні мрії.