Власне, соціальні підприємства потребують таких же умов та послуг, що й решта бізнесу. Але існує деяка специфіка їхнього старту і функціонування. Можна виділити такі стадії становлення соціального бізнесу:
Задум соціального підприємства
Набуття знань про соціальне підприємництво, про вітчизняний та зарубіжний досвід його реалізації (семінари, тренінги, зустрічі практиками, платформа «Соціальне підприємництво в Україні» – http://www.socialbusiness.in.ua/ тощо)
Виявлення найважливіших для громади чи регіону соціальних проблем і переліку цільових груп
Попередній аналіз ринку збуту
Визначення ніш розвитку, в яких відсутня чи низька конкуренція з комерційним бізнесом
Налагодження співпраці між громадськими організаціями, бізнесом та органами місцевого самоврядування
Формування кола однодумців
Популяризація ідеї соціального підприємства
Ознайомлення з організаційно-правовими формами соціального підприємництва та шляхами досягнення соціального ефекту (забезпеченням зайнятості вразливих категорій населення, розподілом прибутків, наданням соціально важливих послуг…)
Оформлення ідеї соціального підприємництва та підготовка бізнес-плану
Навчання основам бізнесу (оподаткування, бухгалтерський облік, особливості менеджменту в соціальному підприємництві)
Пошук джерел початкового фінансування
Участь у конкурсах на кращу ідею соціального підприємництва
Консультування з підготовки грантових проєктів
Розвиток і розширення нетворкінгу (мережі)…
І все? Ні, це лише початок. А далі – етап зростання вашого соціального підприємства, на якому теж буде чимало нелегких, але цікавих кроків (брендинг, реклама, податки, закупівлі тощо).
Публікація написана в межах проєкту «Мережа мужніх»: центр розвитку соціального підприємництва для ветеранів» ГО «Подільська агенція регіонального розвитку» впроваджує за підтримки Українського ветеранського фонду.