Аби отримати різного роду довідки, мешканці краю ходитимуть до чиновницьких кабінетів вдівчі менше. Більше того, на 20% скоротиться термін надання адміністративних послуг, а 80% нормативних актів місцевого значення будуть ухвалюватися шляхом онлайн-обговорення. Досягнути таких змін на Вінниччині можна буде уже за чотири роки. Саме на такий термін розрахований проект з розвитку електронного урядування, що впроваджуватиметься в області Фондом “Східна Європа” за підтримки Уряду Швейцарії.
10 червня у Вінниці відбулося підписання Меморандуму про співпрацю в рамках програми «Електронне врядування задля підзвітності влади та участі громади» (EGAP) між Президентом Фонду “Східна Європа” Віктор Лях та керівництвом області та міста.
«Ми допоможемо нашим партнерам на рівні області розробити та доопрацювати регіональні портали надання адміністративних послуг. Результатом буде дуже конкретна платформа, де люди зможуть отримувати максимальну кількість послуг в електронному вигляді. Принаймні, ми візьмемо 10 Центрів надання адміністративних послуг у Вінницькій області і максимально автоматизуємо їх роботу. Звичайно, із програмним забезпеченням та навчанням людей, які будуть там працювати. Десяток найзатребуваніших адміністративних послуг ми хочемо, щоб надавались в електронному вигляді» - наголосив Президент Фонду “Східна Європа” Віктор Лях.
За його словами, вісім місяців швейцарські експерти відбирали регіони, найкраще підготовлені до участі в проекті. В результаті обрали чотири області: Волинська, Одеська, Вінницька та Дніпропетровська. Але саме дві останніх мають стати “модельними”. Зокрема, Вінниччина в цьому плані має великі напрацювання, а головне - політичну волю керівництва удосконалювати процес надання адмінпослуг та сприяти прозорості влади, крім того, в нашому регіоні спостерігається потужна підтримка громадських організацій.
В свою чергу голова облдержадміністрації Валерій Коровій додав, що нині на регіональному рівні приступили до формування власної програми розвитку електронного врядування.
«Ми маємо у Вінниці найсучасніші центри, які надають адміністративні послуги, але разом з тим, у нас є потреби розвитку цієї мережі безпосередньо в районах. І якщо в меморандумі мова йде про формування цілої низки автоматизованих центрів адміністративних послуг і забезпечення їх необхідним програмним продуктом, то це має для нас дуже важливе значення», - наголосив Валерій Коровій.
Разом з тим, в.о. міського голови, секретар міської ради Сергій Моргунов зауважив, що м. Вінниця у цьому напрямку працює давно, однак переконаний, що меж для вдосконалення немає.
«Є над чим працювати й надалі. Всі питання електронного врядування і демократії в умовах децентралізації актуальні і важливі. Вінницька міська рада готова і ділитися своїм напрацьованим досвідом і переймати ваші напрацювання. У нас дуже мало часу, адже непросто підготувати людей (користувачів), не спеціалістів, користуватися напрацьованими програмами і продуктом» - зазначив Сергій Моргунов.
В свою чергу заступник голови обласної Ради Наталія Солейко подякувала ініціаторам проекту, за можливість брати участь у покращення електронного врядування.
Відразу після підписання Меморандуму почали працювати робочі групи експертів для деталізації плану дій з впровадження проекту.
Для довідки:
Програма EGAP, що реалізовуватиметься впродовж 2015-2019 рр., спрямована на використання новітніх інформаційно-комунікаційних технологій, що допомагатимуть вдосконалити якість врядування, покращать взаємодію влади та громадян та сприятимуть соціальним інноваціям в Україні.
За результатами попереднього відбору цільовими регіонами програми стали Вінницька, Волинська, Дніпропетровська та Одеська області. Проект Розрахований на чотири роки
Діяльність у рамках програми буде спрямована на досягнення наступних результатів:
1) Органи місцевого самоврядування використовують здобуті знання і навики, застосовують нові інструменти електронного урядування задля більш ефективного та прозорого надання послуг громадянам.
2) Громадяни стають більш політично активними та впливають на процеси прийняття рішень, використовуючи інструменти електронної демократії.
3) Нові державні політики щодо електронного урядування та електронної демократії є інклюзивними, децентралізованими та орієнтованими на результат.
Виконавцями програми EGAP є Фонд Східна Європа та Фонд InnovaBridge у співробітництві з компанією SoftXpansion, Національною академією державного управління при Президентові України та Асоціацією «Містаелектронного врядування».
У рамках Програми проводитиметься навчання представників органів влади усіх рівнів та представників громадськості з використання інструментів електронного урядування.
Цільові групи Програми:
- на місцевому рівні: громадяни з партнерських регіонів, місцеві громадські організації, представники органів місцевого самоврядування, місцеві ЗМІ;
- на регіональному рівні: представники органів влади, університети та регіональні інститути Національної академії державного управління при Президентові України в партнерських регіонах, обласні центри перепідготовки і підвищення кваліфікації працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування, регіональні громадські організації;
- на загальнодержавному рівні: Державне агентство з питань електронного урядування, Адміністрація Президента, Комітет Верховної Ради з питань інформатизації і зв''''язку, всеукраїнські асоціації органів місцевого самоврядування.