Існує думка, що більшість таких ідей базуються на бажанні щось змінити. Тобто соціальний підприємець бачить, що там, де він живе, чогось не вистачає, і він це створює – з користю для себе та для інших.
Проте іноді для обрання ідеї потрібна якась підказка чи надихаюча історія. Наприклад, проєкт «Дія.Бізнес» https://business.diia.gov.ua/social-entrepreneurship, ініційований Міністерством цифрової трансформації України, не лише розповідає про підприємництво, зокрема соціальне, а й пропонує онлайн-школу, консультації, тематичні новини, можливості пошуку фінансування, також перелік ідей для бізнесу.
«Тут ви знайдете список ідей для бізнесу, які потребують мінімального стартового капіталу та матимуть попит у вашому місті. Навіть більше – отримаєте перелік документів для запуску бізнесу та шаблони усіх документів», – ідеться на сайті проєкту.
Наприклад, у розділі «Туризм» цікавими ідеями можуть бути міні-готель, прокат велосипедів, музей, виставковий центр чи галерея.
У розділі «Майстерні» представлені ідеї ремонту велосипедів, СТО, точильні, шиномонтажу, роботи на ЧПК верстаті тощо.
Серед ідей у сільському господарстві – виноградник, вирощування фундука, лісопилка, вирощування індиків, сироварня, органічна ферма та інші.
Ідеями в галузі гастрономії є бар, бургерна, варенична, їдальня, домашнє морозиво, кав’ярня…
Цікаві ідеї для підприємництва представлені також у розділах «Освіта», «Спорт», «Краса та здоров’я», «Архітектура і будівництво», «ІТ та Телеком», «Фото та відео», «Енергетика».
Загалом напрямків та ідей безліч. А шукати свою власну ідею варто, напевно, у своєму серці, у розмовах із друзями та однодумцями, поєднуючи ваші інтереси та вміння з потребами людей – ваших майбутніх клієнтів чи покупців.
Публікація написана в межах проєкту «Мережа мужніх»: центр розвитку соціального підприємництва для ветеранів» ГО «Подільська агенція регіонального розвитку» впроваджує за підтримки Українського ветеранського фонду.