Головна / Новини / Розвивати електронне урядування у Вінниці буде допомагати Міжнародний фонд «Відродження»

Розвивати електронне урядування у Вінниці буде допомагати Міжнародний фонд «Відродження»

10/02/2012

інницька міська рада, Міжнародний фонд «Відродження» та Вінницька обласна громадська організація «Подільська агенція регіонального розвитку» 06 лютого 2012 р. підписали Меморандум про співпрацю. Суть домовленостей полягає у тому, щоб спільними зусиллями розвивати електронне врядування у Вінниці та поширювати цей досвід серед інших міст України. Для цього в обласному центрі буде створено Муніципально-громадський центр «Е-урядування». Основним напрямком співробітництва сторін є забезпечення реалізації проекту «Формування партнерства громадськості та органів місцевого самоврядування у сфері розвитку публічного E-урядування” із обсягами фінансування 400 000 грн., яке буде здійснювати Міжнародний фонд «Відродження».

В рамках підписаного Меморандуму про співпрацю у місті планується активізувати роботу з розширення можливостей використання електронного урядування. Буде проводитись навчання працівників міської ради та комунальних підприємств (зараз розробляється програмне забезпечення для впровадження е-урядування у системі ЖКГ) та популяризація елементів електронного врядування для представників громадськості. Міжнародний фонд “Відродження” та «Подільська агенція регіонального розвитку» допомагатимуть поширювати досвід Вінниці серед представників інших органів місцевого самоврядування. Цю ідею вже підтримали представники низки міст України, зокрема: Хмельницький, Херсон, Бориспіль, Черкаси. Для них та представників населених пунктів, які вже починають впроваджувати підходи електронного урядування, на базі Муніципально-громадського центру електронного урядування буде запропоновано ознайомитися із практиками Вінниці щодо розвитку ІТ та е-врядування. Також, напрацьовані у Вінниці та дистанційно (за допомогою веб-конференцій, та вебінарів) рекомендації будуть узагальнюватися експертами Центру для поширення їх серед органів місцевого самоврядування, неурядових організацій та громадян на території всієї України.

Метою створення МГЦЕУ є:

а) посилення співпраці громадськості та органів місцевого самоврядування для розвитку електронного урядування у м. Вінниці та покращення практик надання адміністративних послуг;

б) передача досвіду ВМР (насамперед щодо розвитку електронного урядування, створення і функціонування Центру надання адміністративних послуг) іншим органам місцевого самоврядування України;

в) сприяння обміну іншими кращими практиками щодо впровадження різних аспектів е-врядування (в тому числі, покращення комунікації між ІТ-фахівцями з різних регіонів України);

г) координація зусиль органів місцевого самоврядування та інститутів громадянського суспільства із різних регіонів України для вироблення узгоджених підходів щодо розвитку е-врядування, представлення консолідованої позиції з цих питань центральним органам виконавчої влади, взаємодія із Національним центром електронного урядування.

«Публічність влади – надзвичайно важливий елемент на міжрегіональному рівні , - зазначив міський голова Володимир Гройсман. – В цілому по місту Вінниці створюється єдина система управління, яка дає нам можливість більш якісно підходити до визначення проблематики і нашого подальшого розвитку, до вирішення питань контакту з мешканцями, до відкриття інформації, яка може бути корисною. Більше того, ми постійно співпрацюємо з різними містами в напрямку обміну досвідом, і я думаю, що реалізація спільного проекту з фондом «Відродження» дасть можливість підсилити цей напрямок. «Я хочу сказати, що Вінниця є прикладом того, як можна розвивати електронне врядування, і є лідером в демократизації стосунків з населенням, - говорить виконавчий директор МФ «Відродження» Євген Бистрицький. - Фонд «Відродження» готовий долучитись до подальшого розвитку тієї системи «відкритого офісу», яка є у Вінниці, розвивати її далі і робити її осередком для того, аби інші міста переймали цей досвід. Нам надзвичайно важливо, щоб такі, або подібні центри розвивались по всій Україні».

«Співпраця з мешканцями дає змогу спрямувати дії у руслі необхідному у першу чергу для них, - зауважив Євген Бистрицький, виконавчий директор Міжнародного фонду «Відродження», - Вінниця є прикладом того, як можна розвивати електронне врядування, і є лідером в демократизації стосунків з населенням. Фонд «Відродження» готовий долучитись до подальшого розвитку тієї системи «відкритого офісу», яка є у Вінниці, розвивати її далі і робити її осередком для того, аби інші міста переймали цей досвід. Нам надзвичайно важливо, щоб такі, або подібні центри розвивались по всій Україні».

«Як громадська організація ми будемо робити акцент не тільки на просуванні інформаційно-комунікаційних можливостей, а й орієнтуватись на залучення громадян до користування інформаційними ресурсами, які відкривають нові можливості і нові інструменти в отриманні інформації, - розповідає виконавчий директор ВОГО «ПАРР» Олег Левченко - Для нас дуже важливо, щоб і влада і громадяни розуміли необхідність розвитку інструменту, який дозволяє налагоджувати більш тісні взаємовідносини».

Для довідки: Останнім часом, у зв’язку з поширенням новітніх інформаційних технологій у всіх сферах діяльності людини, підвищення ефективності державного управління дедалі частіше пов’язується з впровадженням електронного урядування (е-урядування). На сьогодні стандартне визначення е-урядування відсутнє, оскільки концептуальне розуміння його постійно розвивається.

В узагальненому вигляді е-урядування – це використання інформаційно-телекомунікаційних технологій органами влади для обміну інформацією з громадянами та підприємствами; прискорення та ефективнішого надання адміністративних послуг; забезпечення внутрішньої ефективності; структуризації адміністративних процесів.

Технології е-урядування уже давно використовуються і успішно функціонують у багатьох зарубіжних країнах. Уряд США надає громадянам різноманітні послуги через Інтернет: видачу ліцензій, сплату податків тощо. Фінляндія та Сінгапур пропонують своїм громадянам послуги через мобільний зв''''язок. Наприклад, Верховний суд Сінгапуру надсилає громадянам SMS, щоб нагадати дату засідання. Крім того, ті громадяни Сінгапуру, котрі авторизовані на сайті, можуть електронним способом подавати до суду позови у незначних справах. On-line податкова служба Ірландії дозволяє підприємствам отримувати інформацію про оподатковування, сплачувати податки, заповнивши відповідні електронні форми, а також отримувати податкові кредити. Таких прикладів у світі чимало.

З метою створення інтегрованої системи взаємодії громадян м. Вінниці з органами місцевого самоврядування, департаментом інформаційних технологій міської ради було впроваджено ряд елементів Е-урядування. Серед них можна виділити сервіс «Мапа звернень громадян» (map.vmr.gov.ua), що дозволяє жителям міста самостійно відправляти звернення департаментам міської ради та муніципальним службам із прив’язкою до електронної карти міста і можливістю приєднати будь-які матеріали (фото, відео, тощо).

Крім того, на офіційному сайті Вінницької міської ради створено розділи «Звернення громадян» та «Антикорупційна політика», скориставшись якими, громадяни мають змогу написати електронне звернення керівництву міської ради та повідомити про вчинення корупційних правопорушень.

Із вдосконаленням програмного забезпечення, у фізичних та юридичних осіб, з’явилась можливість перевірити стан проходження документів, що були подані до Центру адміністративних послуг «Прозорий офіс».

Для суб’єктів підприємницької діяльності створено незалежний web-ресурс perevirka.vin.com.ua, де вони можуть повідомити про незаконні перевірки контролюючими органами та отримати безкоштовну кваліфіковану юридичну консультацію.

Разом з тим, досить активно розвивається інформаційна система виконавчих органів міської ради. З метою створення сучасної системи управління містом проведено модернізацію Внутрішнього порталу, як єдиного інформаційного простору та впроваджено систему електронного документообігу.

Всі ці елементи є складовою однієї системи, яка є базою для формування у Вінниці електронного урядування.

ВОГО «Подільська агенція регіонального розвитку»

(0432) 69 44 32

info@pard.org.ua 


***


Мета програми “Громадянське суспільство та належне врядування” Міжнародного фонду «Віродження» – сприяти участі об’єднань громадян у здійсненні моніторингу діяльності органів публічної влади, захисту та лобіюванню спільних інтересів різних соціальних груп, а також забезпечувати їх залучення до процесу вдосконалення та впровадження нормативно-правових актів на загальнодержавному та місцевому рівнях.