EN UA
вул. В. Городецького, 7, місто Вінниця
+38 (0432) 69 44 32
Главная / Напрямки роботи / Розвиток території

Розвиток території

Громадська організація «Подільська агенція регіонального розвитку» заснована в грудні 2006 року. Зареєстрована у січні 2007 р.

Візія організації: «Подільська агенція регіонального розвитку» це організація, що формує зміни в регіоні через запровадження успішних політик, моделей та практик.

Місія організації: Центр компетенції системних змін для сталого розвитку громад.

Громадська організація «Подільська агенція регіонального розвитку» – це організація, що формує зміни в регіоні через запровадження успішних політик, моделей та практик.

Портфоліо Подільської агенції регіонального розвитку складають десятки реалізованих проектів, проведених досліджень, організованих експертних заходів, підготовлених аналітичних матеріалів. Комунікаційним майданчиком є сайт організації http://pard.org.ua/та сторінка у соціальній мережі https://www.facebook.com/pard.vn/

Основними напрямками діяльності ГО «Подільська агенція регіонального розвитку» є розвиток громад/належне врядування; регіональна аналітика; організаційний розвиток; освітньо-інформаційний напрямок; соціальне підприємництво.

Одним з основних напрямків діяльності організації залишається розвиток територій.

Проект «Український шлях самоврядування» реалізовувався Об'єднанням сільських гмін Підляського воєводства та Подільською агенцією регіонального розвитку в межах територіальних громад Жмеринського району Вінницької області в рамках Польсько-Канадської програми розвитку демократії, яка, в свою чергу, є програмою Фонду міжнародної солідарності й фінансується урядами Польщі і Канади.

Проект реалізувався від лютого 2015 року по січень 2017 року на території 5 громадах (Северинівська, Чернятинська, Олександрівська, Сербинівська, Носківецька).

Основними досягненнями і результатами проекту є: Договір про співробітництво між громадами. 4 січня 2016 року Северинівська, Чернятинська та Олександрівська громади підписали Договір про співробітництво територіальних громад у формі реалізації спільних проектів.  Договір між громадами дозволив реалізувати проект, підтриманий Фондом державного розвитку. Він полягає у створенні центру переробки сільськогосподарської сировини – придбанні мобільної сушарки і пакувального обладнання для фруктів та овочів.

В рамках Договору про співробітництво територіальних громад у формі реалізації спільних проектів, підписаного між Северинівкою, Чернятином та Олександрівкою було написано 5 проектів для розвитку громад та подано на конкурс до Фонду державного розвитку, де проекти здобули підтримку та були профінансовані.

Стратегія співробітництва і розвитку громад. В рамках проекту польськими експертами із залученням українських експертів було розроблено «Стратегію співробітництва і розвитку громад: Северинівка, Сербинівці, Носківці, Чернятин, Олександрівка». Цей документ стане важливим інструментом ефективної реалізації завдань, які ставить громада. Він визначає напрямки розвитку, формулює спільне бачення, завдання і мету.

Матеріал «Ключова роль стратегії для розвитку громад – добрі практики». В рамках проекту українськими експертами було розроблено матеріал «Ключова роль стратегії для розвитку громад – добрі практики». Метою даної публікації є показати важливість та необхідність стратегування, головним чином, в рамках механізму співробітництва територіальних громад.

Реалізація проектів Северинівської та Чернятинської громад.У рамках проекту було оголошено конкурс проектів для громад. Серед головних умов конкурсу було написання проекту як мінімум для двох громад.

Усього було подано 7 проектів, з яких пройшло 2 (туристичний та екологічний), які реалізовувалися на території трьох громад – Северинівська, Чернятинська, Олександрівська.

Об’єднання Северинівської та Чернятинської громад.Результатом реалізації проекту можна вважати й те, що Северинівська та Чернятинськ агромади об’єдналися. 18 грудня 2016 року в Северинівській об’єднаній територіальній громаді пройдуть перші вибори сільського голови та депутатів.

Проект «Стратегія об’єднаних змін (Формування стратегічного плану об’єднання громад як інструмент сталого розвитку об’єднаних громад в умовах децентралізації)», впроваджувався Громадською організацією «Подільська агенція регіонального розвитку» (м. Вінниця) у партнерстві з Громадянською мережею ОПОРА (представництво в Івано-Франківській області), здійснюється в рамках програми ЄС «Підтримка реформи місцевого самоврядування в Україні», що реалізується Інститутом громадянського суспільства в партнерстві з Фондом Східна Європа і фінансується Європейським Союзом.

Кінцевою метою проекту було формування плану економічної спроможності (Стратегічного плану) та інструментів управління громадою (Статут) об'єднаних громад активом громад та експертним середовищем.

Сам проект реалізовувався з листопада 2015 року по листопад 2016 року. На початковому етапі із представників місцевої влади та місцевих активістів були сформовані робочі групи, що впродовж року працювали над розробкою стратегічних планів громад. Цими робочими групами був проведений SWOT-аналіз громад, визначено візії і місії громад, стратегічні та операційні цілі розвитку територій. Напрацювання робочих груп були опрацьовані і систематизовані аналітиками «Подільської агенції регіонального розвитку» і лягли в основу проектів стратегічних планів розвитку територій.

Розроблено стратегічні плани для 3-х громад разом із проектними пропозиціями, що дасть можливість сформувати проекційне бачення функціонування об'єднаних громад в практичному ключі (після їх створення) та можливість на основі цього процесу провести кампанію просування об'єднання громад. Також донесено інформацію щодо статуту потенційних ОТГ. Фактично, проведено підготовку громад до об’єднання (в плані створення програмного документу, який сприятиме їх швидкому інтегрованому розвитку після об’єднання та залучення додаткових коштів шляхом використання розроблених проектних пропозицій).

Крім того, потенційним ОТГ надано для подальшого використання зразки проектів (у вигляді кейсів), розроблених ГО «ПАРР» в ході реалізації інших проектів розвитку громад із залученням коштів Державного фонду регіонального розвитку та програм міжнародної технічної допомоги.

Також додатковою активністю стало проведення конкурсу та нагородження переможців конкурсу дитячого малюнку на тему «Майбутнє моєї громади» серед школярів 8-10 років. Юним учасникам пропонувалось зобразити своє бачення життя у громаді, яка розвивається. Конкурс проводився з метою привернення уваги до ходу реалізації проекту та стратегування потенційних ОТГ.

Навчальна програма навиків віддаленої роботи реалізовувалася в рамках проекту «Економічне і соціальне відновлення Донбасу» ГО «Подільська агенція регіонального розвитку» спільно з Програмою Розвитку ООН за фінансової підтримки Уряду Японії. Проект впроваджується у партнерстві з Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, Міністерством економічного розвитку і торгівлі, Міністерством соціальної політики (МСП), Державною службою зайнятості, місцевими органами влади та місцевим бізнесом у цільових регіонах.

Впродовж 2016 року вимушені переселенці з Донецької та Луганської областей брали участь у навчальних програмах з дистанційної роботи. Висококваліфіковані спеціалісти впродовж 5 та 10-денних тренінгів навчали основам віддаленої роботи за спеціальностями: менеджер з продажів, менеджер по роботі з клієнтами; інтернет-маркетолог; веб-дизайнер, дизайнер, художник; SMM-спеціаліст, контент-менеджер, копірайтер; оператор call-центру, диспетчер; дистанційний репетитор.

Експерти Подільської агенції регіонального розвитку розробляють стратегічні плани для громад. Зокрема, в рамках проекту «ПРОМІС» були розроблені стратегічні плани для міст Хмільник (Вінницька область) та Миргород (Полтавська область).

В рамках проекту «Місцевий економічний розвиток міст» (USAID) експерти Подільської агенції регіонального розвитку розробляли стратегії для таких міст українських міст як Євпаторія, Павлоград, Жмеринка, Хмільник та Вінниця.

У 2016-2017 роках Подільська агенція регіонального розвитку успішно реалізувала низку проектів у Донецькій та Луганській областях.

2016 рік

Проект «Економічне і соціальне відновлення Донбасу», Програма розвитку Організації Об’єднаних Націй в Україні

Впродовж 2016 року вимушеніпереселенці з Донецької та Луганської областей брали участьу навчальнихпрограмах з дистанційноїроботи. Висококваліфікованіспеціалістивпродовж 5та 10-денних тренінгівнавчали основам віддаленоїроботи за спеціальностями: менеджер зпродажів, менеджер по роботі з клієнтами; інтернет-маркетолог; веб-дизайнер, дизайнер,художник; SMM-спеціаліст, контент-менеджер, копірайтер; оператор call-центру, диспетчер, дистанційний репетитор.

В рамках проекту було проведено 29 навчань у 5 містахДонецької та Луганської областей (Сєвєродонецьк, Краматорськ, Слов’янськ, Маріуполь, Лисичанська). В рамках проекту навчанняпройшли587слухачів.З них: 167 чоловіківта  420жінок.

 

Проект «Швидке реагування на соціальні та економічні проблеми внутрішньо переміщених осіб в Україні», Програма розвитку Організації Об’єднаних Націй в Україні

Завдяки даному проекту на підприємстві «Системні рішення» булопрацевлаштовано 8 осіб (числа внутрішньо переміщених): 1 маркетолог, 2 спеціаліст по роботі з сувенірною продукцією, 1 спеціаліст з розробки графічного дизайну, 4 рекламних менеджерів.

 

Проект «Розвитокспроможностіпублічно-приватного партнерствам. Красноармійськ у формуванніінструментіврегіональногорозвитку», Програма розвитку Організації Об’єднаних Націй в Україні

Завдяки проекту у місті Красноармійськ було створено «Центр місцевого економічного розвитку».

 

 

2017 рік

Проект «Підтримка аграрного і сільського розвитку» («Агросільрозвиток») (Розробка стратегій місцевого економічного розвитку для 12 об’єднаних територіальних громад), Агентство США з міжнародного розвитку (USAID)

Розроблено стратегії місцевого економічного розвитку для 12 об’єднаних територіальних громад, зокрема й для 3 громад Донецької та Луганської областей: Званівська та Білокуракинська, Новопсковська.

 

Проект «Організація тренінгів та надання консалтингових послуг для представників місцевого самоврядування та персоналу центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) Донецької та Луганської областей», Програма розвитку Організації Об’єднаних Націй в Україні

Проведено 26 5-денних тренінгів стосовно механізмів реформи децентралізації, 4 5-денних тренінгів стосовно поглиблення навиків надання адміністративних послуг персоналом центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) в Донецькій та Луганській областях.

УЛуганськійобластібуло проведено 13 циклівтренінгів, у яких взяли участь 220 осіб (51 чоловік та 169 жінок).

УДонецькійобластібуло проведено 12 циклівтренінгів, у яких взяло участь 223 особи (44чоловіки та  179 жінок).

Загалом, за період проекту було проведено 25 п’ятиденнихциклівтренінгів, у яких взяли участь  443 особи ( 95 чоловіків та  348 жінок).

У Сєвєродонецьку Луганської області відбулось 2 цикли тренінгів«Організація процесу надання адміністративних послуг, розвинення комунікативних навиків і психологічної стійкості персоналу ЦНАП».

У Святогірську Донецької області відбулось 3 цикли тренінгів«Організація процесу надання адміністративних послуг, розвинення комунікативних навиків і психологічної стійкості персоналу ЦНАП»

Загаломбуло проведено 5 п’ятиденних цикли тренінгів, у яких взяли участь 97 осіб (14 чоловіків та 83  жінки).

Для представниківДонецької та Луганської областей булонадано 1329 дистанційнихконсультаційзгідноВаучерноїсистеми.

 

Проект «Надання консультаційних послуг щодо сприяння добровільному процесу об'єднання у 13 громадах Донецької та Луганської областях», Програма розвитку Організації Об’єднаних Націй в Україні за фінансової підтримки ЄС

Підготовлено аналітичні записки для 13 громад Донецької області (Великоновосілківська, Вугледарська, Маріупольська, Бахмутська, Дружківська, Краматорська, Слов’янська) та Луганської області (Біловодська, Красноріченська, Кремінська, Марківська, Новоайдарська, Попаснянська) та розроблено рекомендації для кожної громади. В межах проекту було проведено попередню оцінку місцевих органів влади, які будуть об’єднуватися. Проаналізовано офіційні документи та нормативні акти щодо добровільного об’єднання.