Головна / Новини / Міфи навколо соціального підприємництва

Міфи навколо соціального підприємництва

17/08/2023
Знову розповідаємо про соціальне підприємництво у рамках проєкту «Мережа мужніх»: центр розвитку соціального підприємництва для ветеранів», який впроваджується за підтримки Український ветеранський фонд.
 
Давайте поговоримо про міфи навколо соціального підприємництва, поширені зокрема й серед тих, хто має бажання стати соціальним підприємцем.
 
Соціальне підприємництво – це те саме, що й соціально відповідальний бізнес. Це не так. Адже соціальне підприємництво спрямовує весь прибуток на вирішення соціальних чи екологічних питань і переважно створюється з цією метою, а соціально відповідальний бізнес може частину прибутку скерувати на потреби громади (підтримати лікарню, молодіжний центр тощо).
 
Соціальне підприємництво – це не бізнес. Насправді соціальне підприємництво за всіма юридичними та фінансовими критеріями є бізнесом, бо так само платить податки, має плани продажів, фінансові ризики, ринок збуту тощо. Але перевагою соціального підприємництва є можливість залучати грантові кошти на свою громадську (благодійну) діяльність.
 
Соціальне підприємство має демпінгувати (знижувати ціни). Але ж соціальне підприємництво є бізнесом, тому встановлювати нижчі ціни, ніж у конкурентів (іноді навіть собі у збиток) – це не дуже хороша маркетингова стратегія. Варто розуміти, що ціноутворення базується на реальних розрахунках.
 
Усі соціальні підприємства дотаційні. Дехто вважає, що соціальне підприємство має існувати лише за рахунок донатів чи грантів. Ця помилка може призвести до швидкого закриття стартапу, адже соціальний бізнес, як і будь-який інший, не може бути успішним без належних фінансових розрахунків та виходу на цільову аудиторію.
 
Продукція чи послуга соціального підприємництва не обов’язково має бути якісною. Неправильно вважати, що споживачі «пробачать» погану якість і купуватимуть товар чи послугу лише тому, що підприємство має соціальне/благодійне спрямування. Насправді якість має бути на високому рівні, інакше споживач обере конкурента, який запропонує продукцію «соціальну», але водночас якісну.
 
Нагадуємо, що проєкт «Мережа мужніх»: центр розвитку соціального підприємництва для ветеранів» спрямований на надання менторської підтримки ветеранам при започаткуванні та розвитку підприємництва. Тож в його межах планується організувати бізнес-навчання та менторінг для ветеранів, а також онлайн та офлайн консультації на постійній основі стосовно старту і розвитку ветеранського підприємництва.
 
Одна із ідей проєкту – підтримка та стартовий супровід підприємств, створених ветеранами, що базуватиметься на практичному досвіді діючого соціального підприємства «Системні рішення».