+38 (0432) 69 44 32
Головна » Події » Рекомендації щодо розвитку інструментів електронного урядування, сформовані за результатами дослідження

Рекомендації щодо розвитку інструментів електронного урядування, сформовані за результатами дослідження

Рекомендації щодо розвитку інструментів електронного урядування,

сформовані за результатами дослідження

«100 міст – крок вперед. Моніторингу впровадження інструментів електронного урядування, як основи надання адміністративних послуг в електронному вигляді»

 

  1. Рекомендації містам.

1.1. Рекомендації загальні:

  1. розвивати партнерства щодо обміну інформацією між органами місцевого самоврядування, органами державної влади, громадянським суспільством та приватним сектором з метою задоволення інформаційних потреб споживачів та підвищення якості публічних послуг;
  2. проводити діагностику навчальних потреб та періодично підвищувати кваліфікацію службовців ОМС з метою формування необхідних компетенцій у сфері електронного врядування;
  3. організовувати проведення спільних заходів з вітчизняними та зарубіжними містами-партнерами, які досягнули певних успіхів щодо розвитку інструментів електронного врядування з метою зменшення опору змінам серед співробітників ОМС;
  4. залучати фахівців різних напрямків (громадських діячів, науковців та ін.) при написанні муніципальних стратегічних та програмних документів в сфері електронного урядування.

 

1.2. Рекомендації щодо більш ефективного розвитку офіційних веб-сайтів ОМС:

  1. при створенні сайтів потрібно обирати актуальну універсальну платформу, яка дасть можливість в перспективі розширити можливості сайту, максимально синхронізувати бази даних, сервіси із внутрішніми електронними ресурсами;
  2. вжити заходи щодо забезпечення максимальної відкритості наявних інформаційних ресурсів
  3. розробити критерії щодо вмотивованих обмежень доступу до інформаційних ресурсів;
  4. активізувати використання інструментів зворотнього зв’язку з громадськістю: запроваджувати та популяризувати серед населення міста систему електронних звернень, створювати онлайн-приймальні міського голови та інструменти для прослідковування опрацювання е-зверненнь; підвищувати ефективність використання соціальних мереж; залучати громадян до процесу прийняття рішень, шляхом проведення он-лайн опитувань, обговорення актуальних питань, надання можливості  коментувати новини та інформаційні повідомлення тощо;
  5. приділити увагу створенню он-лайн сервісів для громадян та юридичних осіб: розміщення на офіційному веб-сайті повного переліку адміністративних послуг та створення тематичних розділів для різних цільових груп; поступове переведення адмінпослуг в режим он-лайн (як, наприклад, оплата комунальних послуг, можливість подати документи через електронні засоби тощо); надання можливості на веб-сайті ознайомитися, роздрукувати всі неодхідні документи та відслідковувати рух поданих до влади документів тощо.
  6. звернути увагу на покращення технічних характерстик сайту: створення пошукової системи, мапи сайту, логічна структурованість сайту, підвищення оперативності оновлення представленої інформації тощо.

 

1.3. Рекомендації щодо більш ефективного розвитку системи електронного документообігу ОМС:

  1. зайняти більш активну позицію у сфері формування та модернізації  нормативно-правового забезпечення розвитку електронного документообігу. Лобістами щодо цих питань та координаторами діяльності в даній сфері можуть виступити асоціації міст, які мають позитивний досвід та ряд напрацювань з цих питань;
  2. вивчати кращий досвід використання тих чи інших інструментів е-врядування та адаптувати його для застосування у власному муніципалітеті;
  3. при впровадження СЕД проводити навчання, надавати роз’яснення працівникам тих переваг, які надає система, що в свою чергу сформує бачення щодо важливості інформаційних систем в сучасних методах обробки інформації, зменшить опір та забезпечить підтримку зі сторони безпосередніх користувачів системи;
  4. забезпечувати інтеграцію систем електронного документообігу з геоінформаційними системами, базами даних, внутрішнім порталом та іншими інформаційними ресурсами міста;
  5. сприяти інтеграції комунальних служб до спільної системи електронного документообігу;
  6. приділяти більшої уваги питанням захисту інформаційних ресурсів від несанкціонованого доступу, модифікації чи знищення;

 

1.4. Рекомендації щодо розвитку Центрів надання адміністративних послуг.

  1. створити рецепції / інформаційно-консультаційного пункту у кожному ЦНАП, як невід’ємної частини Центру;
  2. розвивати електронні інструменти в ЦНАП - інформаційних електронних терміналів самообслуговування, системи електронної черги для підвищення якості та комфорту отримання адміністративних послуг;
  3. сприяти створення умов для людей з обмеженими фізичними можливостями (кнопки виклику, пандуси, ліфти, пристосовані інформаційні термінали, та кімната особистої гігієни, спеціальні місця для очікування тощо);
  4. сприяти розвитку супутніх послуг в приміщенні ЦНАП (ксерокопія, банківські послуги, канцелярські товари, дитячі кімнати тощо);
  5. створювати механізми отримання думки споживача через різноманітні канали комунікації – через електронні ресурси, шляхом паперового анкетування, через скриньки та книги відгуків і пропозицій тощо. Важливо, щоб інформація про способи оцінки отриманих послуг була доступною для відвідувачів ЦНАП і користувач мав змогу висловити власну думку;
  6. створювати можливість попереднього запису до ЦНАП під час особистого візиту, по телефону чи через електронні засоби комунікації.

 Рекомендації науковцям спільно з іншими зацікавленими сторонами:

  1. узагальнити напрацювання щодо наявного категоріального апарату та розробити тезаурус з питань електронного врядування та електронного документообігу;
  2. вдосконалити методологію проведення моніторингу інформаційних ресурсів органів місцевого самоврядування та реалізовувати такий моніторинг на постійній основі;
  3. брати активну участь у формуванні передумов, необхідних для комплексного розвитку системи електронного урядування на всіх рівнях державного управління.

 Рекомендації Уряду України:

  1. розробити державну політику щодо управління інформаційними ресурсами, в контексті якої буде реалізовано внутрішній та зовнішній документообіг органів місцевого самоврядування;
  2. розробити та реалізовувати державну політику у сфері кібербезпеки;
  3. здійснювати активну політику щодо побудови й удосконалення інформаційних магістралей та іншої інфраструктури ІКТ.

Запрошуємо до участі у формуванні публічних рекомендацій щодо розвитку е-урядування в Україні!

Залиште, будь ласка, Ваші коментарі або надішліть лист на електронну адресу: ingo@e-gov.in.ua, зазначивши тему листа «Рекомендації E-gov» до 24:00 4 липня 2014 року.

Ознайомтеся з україномовною версію дослідження.

Ознайомтеся з англомовною версію дослідження.