+38 (0432) 69 44 32
Головна » Новини » ГО «Подільська агенція регіонального розвитку» і Вінницька міська рада обговорили результати «Індексу публічності»

ГО «Подільська агенція регіонального розвитку» і Вінницька міська рада обговорили результати «Індексу публічності»

Цьогоріч у Вінниці вимірювався Індекс публічності місцевого самоврядування. Партнером дослідження у Вінниці виступила Громадська організація «Подільська агенція регіонального розвитку».

Як відомо, порівняльне дослідження проводиться другий рік поспіль, проте у Вінниці – вперше.

За результатами виміру Індексу публічності органів місцевого самоврядування в загальнонаціональному рейтингу Вінницька міська рада зайняла друге місце, поступившись лише Івано-Франківській міській раді. За загальним показником Вінниця отримала 63%, таким чином муніципальна влада міста має задовільний рівень публічності.

У Вінницькій міській раді відбувся круглий стіл, де ГО «Подільська агенція регіонального розвитку» і Вінницька міська рада обговорили результати «Індексу публічності».

Також міськрада отримала примірники звіту з вимірювання Індексу публічності, аби ознайомитися з його результатами та рекомендаціями експертів, як покращити рівень прозорості, відкритості та підзвітності муніципалітету.

Рівень публічності виконуючого обов’язки міського голови рівний 67%.

Разом з тим, у публічному доступі відсутня інформації про помічників та радників міського голови, не оприлюднено більшість даних генерального плану міста, прогноз соціально-економічного розвиту міста на середньостроковий період (5 років) тощо. Варто зазначити, що процедура запису громадян на прийом до міського голови є надто складною, практично не можливо потрапити на прийом до міського голови з першого разу, а окремої процедури прийому ініціативних груп громадян чи інших груп інтересів не розроблено.

Рівень публічності органів виконавчої влади Вінницької міської ради, за результатами дослідження, становить 69%.

Але до недоліків можна віднести: відсутність інформації про повноваження виконавчого комітету, відомостей про вартість послуг, що надаються комунальними підприємствами, про пільги для різних категорій населення і щодо різних видів послуг, формули розрахунку тарифів на комунальні послуги; протоколів або стенограм проведених громадських слухань, відсутність практики звітування виконавчих органів про свою діяльність перед територіальною громадою.

Досить низький показник публічності мають депутати міської ради – 55%. На веб-сторінці ради опубліковано вичерпні біографічні та контактні дані депутатів міської ради, розміщена інформація про місце та графік прийому громадян. Вчасно оприлюднюються рішення про скликання сесії, проекти порядку денного пленарних засідань та рішень міської ради, протоколи засідань комісій. Громадяни мають змогу бути присутніми на сесії міської ради та засіданнях депутатських комісій після попередньої реєстрації. Існує процедура, яка дозволяє мешканцям безперешкодно виступати на пленарних засіданнях міської ради, брати участь у  засіданнях депутатських комісій. Створені необхідні умови доступу до приміщень міської ради для осіб з особливими потребами. Усі депутати міської ради проводять регулярний прийом виборців у визначений час та відведеному місці. Кожен депутат (та фракція політичної партії у міській раді)  зобов’язаний періодично, не рідше ніж 1 раз на рік звітувати про свою діяльність перед виборцями відповідного округу.

Серед недоліків, виявлених в ході моніторингу – відсутність у вільному доступі частини важливої інформації, що стосується діяльності депутатів міської ради, зокрема, декларацій про майно, доходи витрати і зобов’язання фінансового характеру депутатів міської ради;   результатів поіменних голосувань депутатів; рішення, яке регулює розмір депутатських фондів на виконання повноважень та процедуру їх використання; плану реалізації депутатами доручень виборців тощо.

Довідково: Порівняльне дослідження здійснюється незалежними експертами Мережі партнерів з вимірювання Індексу публічності органів місцевого самоврядування, яка ініційована Львівською командою Громадянської мережі ОПОРА. Дослідження охопило усі обласні центри України. З результатами проекту за минулий рік можна ознайомитися на веб-сторінціhttp://publicityindex.org